دسته بندی | کار و امور اجتماعی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 179 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
مقدمه:
آموزش افراد یکی از پیچیده ترین وظایف کشورها بویژه کشورهای در حال رشد به شمار می آید. شاید بتوان گفت که هیچ وظیفه ای به اندازه آموزش افراد در یک جامعه، بویژه جوامع در حال توسعه در تحکیم ارزشهای آن جامعه، انتقال دانش و تکنولوژی و افزایش توان تولیدی آن نقش اساسی نداشته باشد. زیرا نظام آموزشی از یک سو ارزشهای جامعه را در فرد پرورش می دهد و از سوی دیگر همزمان با پرورش توانائیهای بالقوه او تفکر انتقادی فرد را جهت تصدی مشاغلی در بخشهای مختلف اجتماعی و اقتصادی آماده می کند.
این ارتباط در نظام آموزشی عالی بیشتر به چشم می خورد. زیرا نظام آموزش عالی کشورها وظایف سنگینی برعهده دارند. حفظ، انتقال و توسعه میراث فرهنگی، ارزشهای اجتماعی و تربیت نیروی انسانی متخصص از جمله این وظایف می باشد. دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، مراکزی برای عرضه آموزش عالی هستند که بعنوان کانون یاددهی و یادگیری، تدریس و تحقیق را در رشته های تحصیلی مختلف دانشگاهی، بصورت عمقی ارائه می کنند و فرصت به فعلیت در آوردن تواناییهای هوشی، اخلاقی و عملی را برای دانشجویان فراهم می سازد.
علاوه براینها نقش و جایگاه نظام آموزشی عالی مهمترین نقش را در رشد و توسعه کشورهای مختلف بر عهده دارد. (حیدری عبدی، 1380)
مبحث توسعۀ اقتصادی، آموزش عالی و اشتغال از مقولات مورد علاقه ، مناظره و کشمکش محافل علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور در سالهای اخیر بوده است. در این میان جماعتی بدون درنظرگرفتن عواملی چون رکود اقتصادی ، نبود رشد مطلوب تولید ناخالص داخلی ، ناتوانی بخش های اقتصادی در زمینۀ ایجاد فرصت های شغلی و بالتبع افزایش نرخ بیکاری، بی پروا و نسنجیده یکسره به تخطئه دانشگاهها پرداخته اند. آنهم به این بهانۀ واهی که افزایش شمار فارغ التحصیلان دانشگاهی با فرصت های شغلی سازگار به ویژه از نوع دولتی – تناسب منطقی ندارد.
تحلیل و پیش بینی نیاز به نیروی کار، به ویژه نیروهای متخصص، در نیمه دوم قرن بیستم، بیش از پیش توجه دولتها را به خود معطوف ساخت. این پدیده به دنبال چندین جریان به هم وابسته تحول، یعنی تغییر و فراگیری نظامهای آموزشی، رشد روز افزون تمایل خانوارها و بنگاهها برای کسب دانش و مهارت بیشتر، تقسیم کار و تخصصی شدن بیش از پیش فرآیندهای تولید، بازاری شدن فعالیتهای کسب وکار و فروپاشی نظامهای کار خانوادگی و خوداشتغالی در مقایسه با گذشته، رشد جمعیت و تمایل بیشتر افراد به ویژه زنان برای ورود به بازارهای کار متشکل ایجاد شد که در نتیجه این تحولات، بیشتر جوامع با مازاد عرضه نیروی کار مواجه شدند. از این رو، توجه به نوعی برنامه ریزی نیروی انسانی که سرانجام به تدوین برنامه های آموزشی منجر شود، در مقیاسی گسترده در دستور کار تصمیم سازان و سیاست گذاران توسعه منابع انسانی کشورها قرار گرفت. البته، این نوع نگرش، با فراز و نشیب های فراوانی همراه بوده است؛ در اوایل دوره، به دلیل نگرانی از این موضوع که ممکن است کمبود نیروی انسانی صاحب صلاحیت، تنگنایی بر سر راه رشد اقتصادی ایجاد کند»
و در ادامه داریم:
مزایای عمومی و خصوصی آموزش عالی
ضرورت آموزش و پرورش نیروی انسانی
عوامل اثرگذار در بازار کار کشور
آسیبهای موجود در بازار کار کشور:
راهکارهایی برای رفع مشکلات پیش روی بازار کار
فایل ورد 15 صفحه
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 29 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
فقر
فقر مانند نیازهای اساسی ، یک مفهوم پویاست. کارل مارکس درباره مفهوم فقر می گوید فردی که در کلبه کوچکی می زیست و کاملاً احساس خوشبختی می کرد تا اینکه همسایه اش در کنار او کاخی بنا نمود. از همان زمان، کلبه نشین احساس محرومیت کرد. محرومیت نسبی محرومیتی است که از مقایسه سطح زندگی خودمان با یک گروه مرجع که درآمد های بالاتری دارد، ناشی می شود. فقر پدیده پیچیده ای است. به همان اندازه ای که محصول روابط اجتماعی و ساختار قدرت سیاسی است، نتیجه خواستها و تمایلات و انگیزه های تک تک افراد فقیر هم هست. کل اجتماع در فقر و نابرابری مسئول است اما خود فرد هم بی تأثیر نیست. اگر فقر و نابرابری را محصول روابط اجتماعی، ساختار قدرت و عملکرد فرد ارزیابی کنیم، آنگاه برای رفع آن نیز، باید سیاستهایی را مدنظر قرار دهیم که نقطه عزیمت آن با توجه به سه عامل فوق باشد. یعنی برای مبارزه با فقر هم باید به اصلاح روابط اجتماعی پرداخت و هم به اصلاح ساختار قدرت سیاسی و هم عملکرد افراد در قالب آنچه که امروز به آن توانمند سازی می گویند.
در مطالعه متون مربوط به نابرابری و فقر، ملاحظه می شود که تعریفی که از فقر می شود نقش مهمی در اتخاذ سیاستهای مبارزه با فقر دارد. اگر تعریف ما از فقر، فقر به مثابه محرومیت از درآمد باشد، فقیر کسی است که از تأمین درآمد ناتوان است و تمرکز ما بیشتر بر روی مسایل شکاف درآمدی و رفع این شکاف خواهد بود و به احتمال قوی سیاستهای حمایتی بیشتری مد نظر قرار می گیرد و نگرش ما کوتاه مدت می شود. ولی اگر فقر را، فقر به مثابه محرومیت از قابلیت تعریف کنیم، فقیر کسی است که ناتوان از خروج از وضعیت فقر است و تمرکز ما برروی شکاف قابلیتی و توانمندی افراد خواهد بود و در این حالت سیاستهایی مد نظر قرار می گیرند که معطوف بر رشد قابلیتهای فردی و توانمند سازی افراد است و نگرش ما بلند مدت بوده و محدوده فقر در نگاه ما وسیع تر می شود. بر این اساس است که تفکر و برداشت ما از فقر مهم جلوه می کند و به نظر می رسد که برای مبارزه با فقر مهمترین مرحله، اصلاح نگرش در مورد مسأله فقر است.
1-2. انواع فقر:
از لحاض زمان:
فقر موقتی: ناشی از یک حادثه است.
فقر دایمی: قابلیت انتقال میان نسل ها را دارد.
از لحاظ وسعت:
فقر موردی: منطقه خاصی را در بر میگیرد.
فقر فراگیر: منتطقه وسیعی را در بر میگیرد.
از لحاظ کیفیت:
فقر مادی
فقر معنوی
سایر جهات:
فقر مطلق: ناتوانی مطلق در تامیین نیازهای ضروری
فقر نسبی: فقری که ناشی الز طبقه بندی بر اساس خط فقر است.
فقر شرم اور: ناشی از بد نامی است.
و در ادامه داریم:
خط فقر
علل فقر در ایران
نقش ریسک در تداوم فقر در ایران
نقش انگیزه های فردی در تداوم فقر
نقش قدرت سیاسی در فقر
نقش روابط اجتماعی در فقر
فقر و ساختار قدرت جهانی
مقایسه فقر قبل و بعد از انقلاب
مبارزه با فقر در ایران
فایل ورد 17 صفحه
دسته بندی | فایل های لایه باز و PSD |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 5131 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
طرح لایه باز کارت ویزیت مبل فرشی(فتوشاپ)
کیفیت بارزولیشن 300
psd
قابل ویرایش با فتوشاپ
cmyk
تعداد فایل یک عدد
فونتهای بکار رفته Mj_Titr DF ,یاقوت
9*6 طرح لمینت
دسته بندی | هنر و گرافیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 621 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
کوبیسم:
کوبیسم یا حجم گری، انقلابی ترین و نافذترین جنبش در هنر دنیای مدرن،بویژه در نقاشی است که توسط دو هنرمند،یکی اسپانیایی،(پابلو پیکاسو )دیگری فرانسوی(جرج براک) در سال های ۱۹۰۷ و ۱۹۰۸ پایه گذاری شد.اگرچه ظاهر کوبیسم و ایده های درونی آن در طول سال ها تکامل یافته و مبانی زیبایی شناختی کوبیسم طی هفت سال شکل گرفت،اما این مکتب، ویژگی های عمومی و خاص خود را در گذر زمان به تمامی حفظ کرده است. نقاشی های کوبیست با به کارگیری اشکال هندسی که طرحها را مسطح و هموار می کنند و با استفاده از سطوح فضایی خرد شده و یا اشکالی که روی شکل های مجاورشان می غلتند و یا از آنها عبور می کنند،حس مبهمی از فضا را می آفرینند.مورخان هنر، غالباً از کوبیسم به عنوان تأثیرگذارترین جنبش هنری نیمه اول قرن بیستم یاد می کنند.
اکسپرسیونیسم انتزاعی:
این اصطلاح که در حدود سال 1950 رواج یافت ، توصیف گر جنبشی در هنر انتزاعی است که طی سال های دهه 1940 در نیویورک ابداع و رواج یافت. این اصطلاح به برخی از آثار نقاشی "کاندینسکی"به کار می رود . اما نخستین بار هنگامی که برای آثار" ارشیل گورکی" و "جکسون پولاک "به کار رفت ، فراگیر شد.
این نقاشان بیشتر در دیدگاه هایشان مشابهت داشتند تا سبک آثارشان .مشخصات این دیدگاه عبارت بود از قیام علیه وابستگی به سبک های سنتی یا فرآیند های از پیش تعیین شده شیوه کار ، چشم پوشی از آرمان اثر هنری مبتنی بر معیار های قراردادی زیبا شناختی ، روح ستیزه جویانه خود اتکا و نیاز جدی به آزادی خود انگیخته در تجربه هنری . این جنبش بسیارمتاثر از سبک تاشیسم (پاشیدن رنگ روی بوم) بود و طی دهه های 1950 و 1960 تاثیر زیادی بر هنر کشورهای اروپایی گذاشت. شاخص ترین چهره و مهمترین نقاش اکسپرسیونیسم انتزاعی را "آرشیل گورکی "هنرمند ارمنی متولد 1904 می دانند که در سال 1920 به آمریکا مهاجرت کرد .او به تعالیم سزان و سپس تجربیات کوبیسم آشنا بود . ولی در سال های 1930 تحت تاثیر پیکاسو به سوی سورئالیسم متمایل گشت، سپس با آغاز جنگ به نحو متهورانه ای به کشف و تجربه پرداخت.
و در ادامه داریم:
دادائیسم:
فوویسم:
د استیل
پاپ آرت
فوتوریسم
سو رئالیسم یا فراوفراواقعگرایی
آپ آرت
باروک
کلاسیسیسم
رو کوکو
نئو کلاسیسیسم
رمانتیسیسم
امپرسیونیسم یا دریافت گرایی
رئالیسم
نئوامپرسیونیسم یا نودریافت گرایی
پوینتیلیسم
هنر مفهومی
هنر زمینی
فایل ورد 22 صفحه
دسته بندی | سایر گروه های علوم پایه |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 10896 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |