دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 111 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
مقدمه
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 693 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 62 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
خودآگاهی
عزت نفس
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1204 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 48 |
مقدمه
زمانی که بتوانیم احساسات خود را به درستی به دیگران منتقل کنیم و برداشت وتفسیر صحیحی از احساسات و هیجانات دیگران داشته باشیم ؛ برخورد های ما مناسب تر خواهد بود .
اما وقتی نتوانیم احساسات خود را به شکل مناسبی ابراز کنیم و نتوانیم احساسات دیگران را درک کنیم ، برخورد مناسبی هم با آنها نخواهیم داشت .
نتیجه : سست شدن ارتباطات عاطفی افراد و دور شدن آنها از یکدیگر است .
تعریف هیجان
احساس یا عاطفه ای که سه جزء انگیختگی :
فیزیولوژی ( جسمی )
تجربه هشیارانه
بروز رفتاری ، دارد
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 711 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
روان شناسی وجودی ابتدا در اروپا به وجود آمد و به تدریج به آمریکا کشیده شد.
بنابراین، وجودنگری طغیانی ست علیه روان شناسی هایی که از ماهیت بنیادی ما که انسان است، غافل شده اند.
منشا فلسفه وجودی به فیلسوف دانمارکی، سورت کی یرکگارد در قرن نوزدهم بر می گردد.
مفهوم اصلی این جنبش، وجود است. این جنبش توجه خود را به جوهر چیزها معطوف نمی کند، بلکه به وجود آنها، و مخصوصا به وجود انسان توجه دارد.
وجودنگرها قبول ندارند که جوهر، برترین است. تنها چیز واقعی وجود است، باقی صرفا انتزاع یا تجرید است.
کی یرکگارد یک فیلسوف مذهبی و به این علت وجودنگر بود که تصور می کرد انسان ها همواره دوست دارند جاودانگی خداوند را داشته باشند، در حالیکه به طور همزمان پی می برند که وجود آنها صرفا موقتی است. بنابراین، بین آرزوی آنها برای جاودانگی و پی بردن آنها به موقتی و متناهی بودن وجودشان، تعارض ایجاد شد که نتیجه آن اظطراب، عذاب و وحشت بوده است.
فایل پاورپوینت 19 اسلاید