دسته بندی | آموزشی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 1317 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 123 |
کتاب جامع آموزش HTML در 123 صفحه با تمامی نکات
دسته بندی | شیمی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 2225 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 37 |
پروژه کامل درباره آمونیاک و کاربرد آن صورت Word و PDF
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 568 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 51 |
این پاورپوینت در مورد راه های ایجاد اُنس کودکان، نوجوانان و جوانان با قرآن کریم در 51 اسلاید و شامل راه های ایجاد اُنس کودکان، نوجوانان و جوانان با قرآن کریم،قرآن کریم،انس با قرآن،روانشناسی کودک و نوجوان،قرآن،روانشناسی،مأنوس شدن با قرآن ،عظمت و مقام قرآن کریم، و منابع می باشد...
مقدمه:
انس با قرآن به چه معنی است؟
مبانی ایجاد انس با قرآن
نشان دادن چهره ای ناشایست از دین.
دینداران آیینهی تمامنمای دین نیستند راه انس با قرآن و عشق ورزیدن به آن چیست؟
مأنوس شدن با قرآن اهلیّت میطلبد
تأثیرات انس با قرآن
بررسی عظمت و مقام قرآن کریم
منابع
هدف این نوشته، یافتن راه هایی برای ایجاد اُنس کودکان، نوجوانان و جوانان با قرآن کریم است. از این رو در عنوان این نوشته از واژه ی «هنر» استفاده شده است که: اوّلاً ایجاد اُنس، هنری است که تنها افراد خاصی که می توان نام هنرمند بر آنان نهاد از عهده ی آن بر می آیند و ثانیا در این نوشته به مقوله ی شیوه های هنری در ایجاد اُنس با قرآن تأکید بیش تری شده است. به دیگر سخن تلاش این نوشته آن است که درباره ی ایجاد اُنس با قرآن، اهمیت استفاده از شیوه های مختلف هنری را مورد توجه و تأکید قرار دهد.«... آنک خداوند پیامبر را چنین کتابی فرو فرستاد، نوری که چراغ هایش را خاموشی نباشد، چراغی که روشنایی اش به خاموشی نگراید، اقیانوسی که کسی را به ژرفایش دسترسی نباشد، راهی که رهروش به گمراهی نرود، پرتوی که تابشش را تیرگی ای نیالاید، مرزگذاری که برهانش خمودی نگیرد، بنیادی که پایه هایش فرو نریزد، درمانی که از پی آمدهایش جای نگرانی نباشد، عزّتی که یاورانش شکست نپذیرند و حقی که یارانش تنها وا نمانند.
آری قرآن معدن ایمان و گوهر ناب آن، سرچشمه ها و دریاهای دانش، بوستان ها و آبگیرهای عدالت، زیربنا و ساختار اسلام و وادی ها و دشت های گسترده ی حق است. قرآن آن دریایی است که هر چه از آبش ببرند، پایان نگیرد، چشمه ساری است که هر چه از آن برگیرند، فرو نخشکد، آبشخوری است که خیل واردان بر آن، از آن نکاهند. منزلگاهی است که مسافران، راهِ آن را گم نکنند، نشانه هایی است که رهروان با دیدن آن ها گمراه نشوند. جای جای راهش به سرعت گیرهایی مجهز باشد که رهروان را تجاوز از آن ها امکان پذیر نباشد. خداوند قرآن را برای عطش عالمان، زلال و گوارا، برای قلب های ژرف اندیش، بهاران خرّم، و برای حرکت صالحان راهی روشن مقرر داشته است. این کتاب دارویی است که دردی بر جای نمی نهد، نوری است که با هیچ ظلمتی همراه نباشد. ریسمانی است که دست آویزش اطمینان بخش است و دژی است که بلندایش تسخیرناپذیر است
دسته بندی | سی شارپ #C |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 5119 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 238 |
کتاب کامل صفر تا صد آموزش برنامه نویسی پیشرفته سی شارپ ، با دانلود این کتاب به طور کامل با مفاهیم این زبان آشنا شوید.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 170 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 37 |
این پاورپوینت در موردآموزش روش تدریس بحث گروهی در 37 اسلاید و شامل آموزش روش تدریس بحث گروهی،بحث گروهی،روش تدریس بحث گروهیآرایش دایره ای،تدریس یادگیری مشارکتی،روش یادگیری ، و منابع می باشد...
توصیف
آمادگی و برنامه ریزی
آرایش دایره ای
روش اجرای بحث گروهی
روش تدریس یادگیری مشارکتی
رویکردهای مختلف روش یادگیری مشارکتی
منابع
مقدمه
هدف و رسالت تعلیم و تربیت انسان سازی است باید دید که این وظیفه را چه نهادها و افرادی به عهده دارند. البته انسان آموختن را از هنگام تولد آغاز می کند و در طول زندگی آن را ادامه می دهد. بخشی از آموختنیها به صورت غیر عمدی و یا تصادفی در خانواده و جامعه صورت می گیرد و بخش دیگر به نهادها و موسسات رسمی از قبیل مدرسه و انجمن ها سپرده می شود در این میان مدرسه بیشترین سهم را بر عهده دارد و سرانجام این مسئولیت خطیر به عهده معلمین واگذار می گردد و آنها هستند که باید بتوانند دانش آموزان را به درستی تربیت کنند و آنان را برای کار و شرکت در اجتماع آماده سازند.
بنا به تعریف هر فعالیتی با قصد و عمد همراه است قصد معلم در امر تدریس این است که شاگردان چیزی یاد بگیرند. همچنین تدریس یک متقابل بین شاگردان و معلم است کنش متقابل یعنی اینکه معلم بر شاگردان اثر می گذارد و برعکس شاگردان هم فعالیت او را تحت تاثیر قرار می دهند. البته این اثر متقابل ممکن است بصورت غیر مستقیم باشد. برای اینکه تاثیر معلم به هنگام تدریس و سایر فعالیتهای تربیتی بر شاگردان بیشتر شود باید دو عامل تسلط باشد یکی نحوه صحیح ارائه درس و دیگری به موضوعی که می خواهد تدریس کند.از آنجایی که معلم با روح و روان و احساسات افراد سر و کار دارد چنانچه به درستی عمل کند زیانهای جبران ناپذیری بر جای می گذارد. همانطور که وقتی قسمتی از بدن می سوزد و یا زخم می شود اثر آن ممکن است تا پایان عمر هم باقی بماند تاثیر نابجا بر روح کودکان نیز همین اثر را دارد و احتمال می رود تا پایان عمر دهد. بنابراین تنها راه چاره در این است که معلم در تمام زمینه هایی که به شغل معلمی مربوط می شود اطلاعات صحیح و مفید کسب کند.