دانلود پاورپوینت

پاورپوینت,نمونه سوال دانشگاهی,تحقیق و جزوه

دانلود پاورپوینت

پاورپوینت,نمونه سوال دانشگاهی,تحقیق و جزوه

دانلود رایگان دانلود پاورپوینت کایزن و نوآوری

کایزن نوآوری فرآیند کایزن ویژگی های کایزن اصول بیست گانه مدیریت در کایزن
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 818 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
دانلود پاورپوینت کایزن و نوآوری

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

کایزن

* در زبان ژاپنی کایزن یعنی : بهبود مستمر و مداوم، توام با مشارکت همه افرادی است که در یک شرکت یا یک سازمان (مدیریت ارشد، مدیران و کارگران)، بکار مشغولند می باشد که تقریباً کم هزینه است.

کایزن ترکیبی دو کلمه ای از یک مفهوم ژاپنی است که تعریف آن تغییر به سمت بهتر شدن یا بهبود مستمر و تدریجی است. در واقع کایزن بر این فلسفه استوار است که برای ایجاد بهبود در سازمان ها لازم نیست به دنبال تغییرات انفجاری یا ناگهانی باشیم ، بلکه هر نوع بهبود یا اصلاح به شرط آنکه پیوسته و مداوم باشد، ارتقای بهره وری را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد.



KAI + ZEN = KAIZEN



بهبود مستمر و تدریجی با بهره گیری از مشارکت کارکنان

فرآیند کایزن:

بر پایه تفکر عقل سلیم استوار است و با اجرای فعالیتهای کم هزینه باعث پیشرفت های خارق العاده می شود.

در کایزن دست یابی به موفقیت با خطرپذیری کمتر همراه است و مدیران را متحمل هزینه های گزاف نمی کند.

و در ادامه داریم:

چتر کایزن

ویژگی های کایزن

اصول بیست گانه مدیریت در کایزن

کایزن و چرخه دمینگ

برداشت ژاپن و غرب از وظایف شغلی

مـودا

انواع اتلاف

مراحل اجرای کایزن

گمبا

فواید مدیریت گمبا

قوانین طلایی مدیریت گمبا

فایل پاورپوینت 28 اسلاید


دانلود رایگان دانلود پاورپوینت FMEA (آنالیز حالات بالقوه خرابی و آثار)

FMEA آنالیز حالات بالقوه خرابی خرابی های شناخته شده عامل موفقیت FMEA مزایایی استفاده از DFMEA
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1785 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
دانلود پاورپوینت FMEA (آنالیز حالات بالقوه خرابی و آثار)

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

مفهوم آنالیز حالات بالقوه خرابی و آثار آن:

در دهه 1950 اهمیت مسائل ایمنی و پیشگیری از حوادث قابل پیش بینی در صنعت هوا و فضا، علت اصلی پیدایش تکنیک آنالیز حالت بالقوه خرابی و آثار آن FMEA بود.

تکنیک آنالیز حالت بالقوه خرابی این روش به عنوان ابزار کلیدی برای افزایش ایمنی در فرایند های شیمیایی مطرح شد و از آن به بعد هدف از اجرای آن ، پیشگیری از اتفاقات و تصادفات تعریف شده است. در فوریه 1992 استاندارد SAE_J_1739 به عنوان استاندارد مرجع FMEA در صنایع خودرو معرفی معرفی شد و به دنبال آن در سال های اخیر، توسعه سیستم های تضمین کیفیت در صنعت خودرو به خصوص استاندارد QS9000 در صنعت خودروی آمریکا، موجب شد که استفاده از FMEA رواج بیشتری یابد.

به عنوان پیش زمینه می توان گفت خرابی ها بر دو نوع هستند:

خرابی های شناخته شده
خرابی های بالقوه

خرابی های شناخته شده معمولاً در فازهای پایانی و یا در مرحله ارائه محصول و توسط مشتری شناخته می شوند لذا در جهت رفع آنها، هزینه های زیادی باید صرف گردد. اما خرابی ها بالقوه که تمرکز FMEA نیز روی آنها است، معمولاً مربوط به حالاتی می شوند که ممکن است در عمل رخ ندهند اما امکان بروز آنها وجود دارد لذا ما به دنبال پیشگیری از وقوع آنها هستیم.

تعارف زیادی برای FMEA وجود دارد که تعریف زیر تقریباً معمول است:

FMEA روشی سیستماتیک جهت پیشگیری از وقوع خطا است که به دلایل زیر به کار می رود :

شناسایی و اولویت بندی حالات بالقوه خرابی در یک سیستم، محصول، فرایند یا خدمت

تعریف و اجرای اقداماتی به منظور حذف و یا کاهش میزان وقوع حالات بالقوه خرابی

ثبت نتایج تحلیل های انجام شده به منظور فراهم کردن مرجعی کامل برای حل مشکلات در آینده.

FMEA به دنبال شناسایی عیوبی است که در محصول نهایی، سیستم، خدمت و یا ماشین آلات طراحی شده رخ دهد. FMEA پس از شناسایی عیوب به دنبال راه هایی جهت تشخیص و نیز رفع این عیوب است که در راهکارها می تواند مستند سازی شوند تا در آینده بتوان در صورت نیاز به آن رجوع کرد.
FMEA تکنیکی تحلیلی و متکی بر قانون " پیشگیری قبل از وقوع" است که برای شناسایی عوامل بالقوه خرابی به کار می رود. تمرکز این تکنیک بر بالا بردن ضریب امنیت و در نهایت رضایت مشتری، از طریق پیشگیری از وقوع خرابی است.
FMEA ابزاری است که با کمترین ریسک، برای پیش بینی مشکلات و نقص ها در مراحل طراحی و توسعه فرایندها و خدمات در سازمان به کار میرود.
و در ادامه داریم:

هزینه بروز خطا در زمان های مختلف

عامل موفقیت FMEA

زمینه های کاربردی و انواع FMEA

DFMEA

مزایایی استفاده از DFMEA
فرم استاندارد

جدول معیارهای ارزیابی درجه شدت

معیارهای ارزیابی درجه وقوع

•معیار های ارزیابی درجه تشخیص

مراحل اجرای FMEA

فایل پاورپوینت 31 اسلاید

(شامل چند اسلاید عکس)


دانلود رایگان دانلود پاورپوینت اریک اریکسون

اریک اریکسون حقیقت گاندی وجه افتراق اریکسون و فروید شباهت اریکسون و پیاژه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 297 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
دانلود پاورپوینت اریک اریکسون

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

زندگی اریکسون

محل تولد: فرانکفورت آلمان
قومیت: یهودی
آثار: کتابی تحت عنوان (حقیقت گاندی) موفق به دریافت جایزه پولیترز شد (1970) کتابی درباره پیری در84 سالگی.
در 25 سالگی به تدریس در مدرسه فروید در وین پرداخت.
در سال 1933 به دلیل تهدید نازی ها به دانمارک و سپس به ایالات متحده مهاجرت کرد و در بوستون اقامت گزید.
شروع تحصیلات عالی: هاروارد و با عدم موفقیت رها شد در سال 1936 به دانشگاه ییل دعوت شد و به تدریس در دانشکده پزشکی پرداخت.
فعالیت ها: پیوستن به مرکز آستن در ایالت ماساچوست

بازگشت به هاروارد جهت شرکت در سمینار کارشناسی ارشد

بازنشستگی: سال1970
مجله تایم او را بانفوذترین روان کاو نامید (1975) و مجله روان شناسی امروز او را به صورت قهرمان روشنفکر اصیل توصیف کرد (1983).
وجه افتراق اریکسون و فروید
گسترش مراحل رشد فروید
تاکید بیشتر برخود (Ego) به جای نهاد
تاثیر فزاینده عوامل فرهنگی و تاریخی به جای عوامل زیستی
روش‌های ارزیابی اریکسون با روش های فروید متفاوت بود.
زیر سوال بردن ایمنی و فایده روش های روانکاوی فروید.
روش تحلیل رویا را زیان بار واتلاف وقت میدانست.

شباهت اریکسون و پیاژه

برخلاف پیاژه که بر رشد شناختی تأکید دارد , اریکسون بر ابعاد عاطفی و اجتماعی رشد تکیه میکند . شاید بتوان نظریه ی پیاژه در رشد شناختی و نظریه ی اریکسون در رشد عاطفی و اجتماعی را مکمل یکدیگر دانست.

و در ادامه داریم:

مفاهیم اساسی نظریه اریکسون

بحران های هویت شخصی

مراحل روانی –اجتماعی رشد شخصیت

گرایش های بدرشدی اریکسون

پژوهش درباره نظریه اریکسون

انتقادات وارد شده به نظریه اریکسون

فایل پاورپوینت 28 اسلاید


دانلود رایگان دانلود پاورپوینت الگوبرداری (BENCHMARKING)

الگو برداری BENCHMARKING انواع الگوبرداری فرآیند الگو برداری انواع فرایند های سازمان
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2095 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
دانلود پاورپوینت الگوبرداری (BENCHMARKING)

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

مقدمه

در جهان امروز در شرایط رقابتی بازارکیفیت محصول وبهره وری به عنوان دو عامل اساسی و مهم در حفظ و بقای موسسات حرف اول را زده و آنهایی که از بهره وری و کیفیت بالاتری برخوردار هستند در بازار حضور داشته و ماندگار خواهند ماند. از این رو اطلاع مداوم از وضعیت بازار کیفیت و کمیت محصولات رقبا و همچنین سیستمها و روشهای انجام کار آنها برای هر موسسه وشرکت رقیب ضروری می باشد.
ضمن اینکه از مزیتها و ویژگیهای برتر رقبا الگوبرداری می کنند خود را به وضعییت بهتری نسبت به آنها برسانند وتنها راه این است که چشم هایشان را در برابر رقبا و بهترین تجربیات جهانی در تمام زمینه های مورد نیاز باز نگه دارند.
الگوبرداری یک روش سیستماتیک است که سازمانها بوسیله آن می توانند فعالیتهای خود را بر اساس بهترین صنعت یا سازمان اندازه گیری و اصلاح کنند. درواقع الگوبرداری ابزاری برای بهبود مستمر است و می تواند توسط انواع سازمانهای تولیدی خدماتی به کار گرفته شود ماین روش به نام های الگوگیری و الگوبرداری نیز می شناسند.
مزایا
الگو برداری موجب تمرکز سازمان بر محیط خارجی و بهبود کارایی فرایند ها می شود. الگوبرداری به کارمندان اجازه می دهد که از عملکرد خویش شناخت کافی به دست اورند یعنی بدانند که اکنون در چه مرحله ای هستند و از چگونگی موقعیت خود در مقایسه با دیگران مطلع گردند. بدین وسیله شرکت ازآنچه که می تواند به دست آورد آگاه شده ودر نتیجه وضعیت شرکت برای ایجاد تغییر بهبود می یابد.
و در ادامه داریم:
انواع الگوبرداری
فرآیند الگو برداری
انواع فرایند های سازمان
نمودار فرآیند
شناسایی فعالیت و شخص مورد الگوبرداری
جمع آوری اطلاعات
بازنگری تحلیلی داده ها
اولویت بندی
فایل پاورپوینت 36 اسلاید

دانلود رایگان دانلود پاورپوینت بهبود کیفیت محصول از طریق جلوگیری از بروز عیب (پوکایوکه)

پوکایوکه بهبود کیفیت محصول خطا ناپذیری موارد کاربرد خطاناپذیری خرابی صفر و هزینه های آن عناصر چهار گانه ZQC بازرسی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2185 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
دانلود پاورپوینت بهبود کیفیت محصول از طریق جلوگیری از بروز عیب (پوکایوکه)

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

فهرست مطالب

تعاریف و مفاهیم
خرابی صفر و هزینه های آن
عناصر چهار گانه ZQC
بازرسی
هفت راهنما برای دستیابی به پوکا یوکه

کنترل فرآیند به وسیله پوکایوکه

روشهایی برای استفاده پوکا یوکه

تعاریف و مفاهیم

خطاناپذیری

عبارتست از استفاده از مشخصه های طراحی فرآیند جهت تسهیل و تصحیح فعالیتها ، جلوگیری از خطاهای ساده و یا کاهش اثرات منفی خطاها

رویکردی که از ابزارهای اتوماتیک و یا روشهایی جهت جلوگیری از خطاهای ساده انسانی و ماشینی بهره می برد . منشأاین خطاها می تواند عدم درک مسائل ، فراموشی ، خطا در شناسایی ، عدم تجربه و تمرکز حواس ، تأخیرات و ... باشد.

همه خطاها را نمی تواند در فرآیند از بین ببرد .
راه حل مناسبی را برای نقص های ایجاد شده در سیستم های پیچیده و غیر قابل پیش بینی نمی باشد .
به طور کامل شناخته و تجربه نشده است و در برخی موارد ( به خصوص خدمات ) استفاده از آن به آسانی صورت نمی گیرد .

موارد کاربرد خطاناپذیری

در عملیات دستی که به کارگر هشیار و گوش به زنگ نیاز دارد .
هنگامیکه خطا می تواند به از دست دادن جایگاه شغلی منجر شود .
هنگامیکه عملیات به تنظیم نیاز دارد .
هنگامیکه استفاده از مشکل بوده و یا اثر بخش نباشد .
هنگامیکه صفات و ویژگیها بجای اندازه گیری اهمیت دارند .
هنگامیکه هزینه آموزش و چرخش شغلی پرسنل بالا باشد .
هنگامیکه مشتری خطا می کند و تولید کننده را مقصر می داند .
هنگامیکه برخی علت های خرابی قابلیت تکرار دارند .
هنگامیکه نقص های خارجی هزینه نقص های داخلی را به طور چشمگیری افزایش می دهد ( رسیدن کالای معیوب به دست مشتری ) .
فایل پاورپوینت 42 اسلاید